close
標題:

未到16歲可唔可以驗血型?

發問:

我唔知道我爸爸媽媽系咩血型, 但系我想知自己系咩血型, 但系我未到16歲可唔可以驗血??

最佳解答:

aa.jpg

 

此文章來自奇摩知識+如有不便請留言告知

Basically saying, you can check your blood type no matter what age you are. in fact, if you are born in HK, there should be a "baby booklet" that record your blood type. blood type tests cost quite a lot of money and usually people won't do it unless they really need to. if you want to know, i suggest you wait just a while because you can donate blood after 16, and before you are allowed to donate blood, they will do a blood test for you and you will find out your blood type!

其他解答:

其實驗血是冇分年齡, 不過好小人因為想知血形而去驗血, 通常都是想CHECK其它嘢先去驗, 因為驗都要收錢. 一般如你在私家出世, 醫院會同你父母講你是甚麼血形, 而政府醫院有冇講我就唔知. 如你想知血形, 但又唔想比錢, 咁就可以選擇去紅十字會捐血, 在第一次捐血前, 佢唔會比你立刻捐, 通常會抽你小小血去化驗, 睇下你啲血有冇甚它病(如乙形肝炎), 驗完後佢會通知你, 你是否合適做捐血者同你的血形是甚麼, 不過我唔肯定要滿十六定十八歲才可捐血.|||||但系我唔知我出生有冇驗到... 我媽咪daddy都冇同我講過.. 因為我唔系同呀媽住,正系同呀爸呀哥家姐住.|||||點解5可以啊,我一出生就驗左
arrow
arrow

    thhzpvx 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()